Verbindingsplein is niet ontstaan omdat er zomaar een forum moest komen. Het is ontstaan vanuit persoonlijke ervaringen, moeilijke periodes en de overtuiging dat niemand er alleen voor hoeft te staan.
In mijn leven heb ik veel meegemaakt. Ik heb geworsteld met verslaving aan drugs en alcohol, periodes van eenzaamheid gekend en ingrijpende gebeurtenissen meegemaakt. Er waren momenten waarop ik het gevoel had er alleen voor te staan.
Toch heb ik stap voor stap mijn leven weer opgebouwd. Niet in één dag, maar door kleine stappen vooruit te zetten, hulp te accepteren en te blijven geloven dat verandering mogelijk is.
Tijdens mijn eigen herstel ontdekte ik hoe belangrijk het is om mensen om je heen te hebben. Een luisterend oor, een goed gesprek of iemand die begrijpt wat je doormaakt kan een wereld van verschil maken.
Daarom ontstond het idee voor Verbindingsplein: een online plek waar jongvolwassenen elkaar kunnen ontmoeten, steunen en inspireren.
Op Verbindingsplein draait het niet om ellende of negativiteit. Natuurlijk mag je praten over moeilijke onderwerpen, maar de focus ligt op vooruitkijken, persoonlijke groei, nieuwe contacten, vriendschappen en samen leuke dingen ondernemen.
Of je nu eenzaam bent, nieuwe vrienden zoekt, ergens mee zit of gewoon gezellig wilt meepraten: je bent welkom. Iedereen verdient een plek waar respect, begrip en verbinding centraal staan.
Verbindingsplein groeit stap voor stap. Iedere nieuwe gebruiker, ieder bericht en iedere ontmoeting helpt mee om deze community sterker te maken.
Samen maken we van Verbindingsplein een warme en positieve community waar verbinding centraal staat.